TLR 22-4

06.11.2013 12:14

Konečně je to tady! Po 2 letech čekání a vývoje se na výsluní 4WD soutěžních 1:10 elektro buggy opět vrací Losi. Tato v poslední době velmi konkurencí nabitá a překotně se vyvíjející kategorie má dalšího horkého favorita! Losi chce přilákat své staré zákazníky, kteří dříve s úspěchem používali starší modely XX-4 a XXX-4 a nabídnout jim nové špičkové závodní náčiní. Chce toho dosáhnout především vysokou spolehlivostí technických řešení. V dnešní době extrémně výkonných pohonů a náročných překážek tratí velmi často dochází k poškození a selhání modelů. Tomu chce Losi předejít.

Základem podvozku je bytelné 2,5mm duralové plato s frézovaným zeslabeným profilem, jež nese plně zakrytý rozvod hnací síly třemi řemeny od motoru vpředu uprostřed. (pamětníkům toto řešení nebude připadat neznámé). Na obou nápravách jsou kuličkové diferenciály a rázy tlumí nastavitelná třecí spojka s volitelnou funkcí volnoběžky na přední nápravě. Volnoběžka zajistí, že přední kola při zpomalování nebrzdí, a tím ze zlepší zatáčení. Míra účinnosti volnoběžky je navíc nastavitelná. Snadno a rychle tak přizpůsobíte nastavení chování podvozku aktuálním podmínkám na trati. O tlumení se starají velké 12mm Big Bore tlumiče „Gen 2“ s X-kroužky a pístnicemi pokovenými TiCN. Stejné tlumiče jsou použity i na nové Losi 22 v2. Toto tvrdé pokovení s nízkým třením je také použito u čepů ramen náprav. Docílí se tím hladký chod i při vysoké zátěži a velmi dlouhá životnost pohyblivých částí.

Přední bloky záklonu rejdového čepu spolu s dalšími zatěžovanými díly jsou standardně z duralu. Kvalitní ložiska v kvalitě C3 se silikonovým krytím na celém modelu zajistí minimální jízdní odpor i v nepříznivých klimatických podmínkách.

U modelu ve verzi KIT výrobce nechal výběr pneumatik na jezdci, ale místo toho přibalil dvě sady disků (hex 12mm). Ty zadní jsou shodné, jako u Losi 22 v2 a sníží tak náklady na pořízení pneumatik majitelům obou podvozků. Dále je součástí balení čirá lexanová karoserie „mid-Cab“ s novým designem. Řadu lidí jistě potěší, že je veškerý spojovací materiál i ložiska v metrických mírách a na stavbu i seřízení postačí běžné nářadí.

Pokračovat ve výčtu předností by se dalo ještě déle, ale fanouškům značky je jasné, že jde o model od závodníků pro závodníky. Konstruován s maximálním důrazem na výkon, odolnost a životnost. Důkazem je 8. místo na nedávném mistrovství světa IFMAR. Pokud i Vy chcete tento zajímavý model, můžete si zadat předobjednávku za cenu 470 USD s dodáním koncem ledna 2014.

Bližší informace o podvozku najdete na stránkách výrobce.

Rozměry:
Délka: 419mm
Šířka: 239mm
Výška: 165mm
Rozvor: 282mm